Akuten



I onsdags natt blev det ett besök till akutmottagningen i Karlskoga med mammi. Jag låg i soffan och var förkyld men hade så ont i magen. Tillslut så kunde jag inte ligga still i soffan för det gjorde så ont. Så ringde sjukvårdsrådgivningen som tyckte jag skulle åka till akuten. Hade jätte ont på vägen dit, kunde inte knappt sitta still för det gjorde så ont. De tog massa prover och  lyssnade på hjärta och tog blodtryck. Läkaren kände på magen och kollade proverna och tillslut fick jag diagnosen magkatarr. Fick två tuggtabletter och en liten medicinmugg med bedövningsmedel så jag skulle kunna somna. Tuggtabletterna smakade tavelkrita och medicinen bedövade hela munnen och tungan fast att man svalde ner den snabbt. Känns som när man varit hos tandläkren och fått bedövning. Jobbigt värre! Men den verkade iaf och magen gjorde inte alls lika ont. Vi kom hem runt två tiden och så blev det sängen direkt. Nu mår magen bra och jag äter medicinen jag fick utskrivet av läkaren och det funkar helt enkelt.

Kommentarer
Postat av: Anna

det där lät ju mindre roligt!!!!! :( men bra att medicinen funkar iaf!! :)

2008-09-13 @ 22:17:11
URL: http://annaflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0